Een must voor jouw zaak of product?

360°-communicatie!

360°-communicatie, een must!Zo blijft jouw zaak top of mind

13 jan 2022
360°-communicatie, een must!


Als jouw grasmaaier toevallig aan vervanging toe is, nu of binnen enkele weken, ga je gegarandeerd dat specifieke type of merk toch eens opzoeken. Of je klikt simpelweg even door op een van de advertenties op sociale media. Wel, dergelijke marketingaanpak noemen we 360°-communicatie. En die aanpak is ongetwijfeld ook voor jouw product, dienst of merk bijzonder nuttig.

Top of mind blijven

Slimme marketing gaat verder dan een mooie branding, doelgerichte advertenties op sociale media of een performante website. Je wil vooral dat al deze elementen elkaar versterken. Een advertentie in print of reclame op billboards is perfect om je naamsbekendheid te vergroten. Maar je zal nog vlugger van potentiële klanten, echte klanten maken door hen nadien ook een advertentie te tonen op sociale media. Zo kunnen ze meteen doorklikken voor een afspraak.

Kortom: de kunst is om op het juiste moment op de juiste (online en/of offline) kanalen aanwezig te zijn, met de juiste frequentie. Want als je een duurzame relatie met je (potentiële) klanten wil opbouwen, kan je je niet beperken tot één kanaal of één moment. Enkel op die manier blijf je in de gedachten van je doelgroep en weten zij je meteen te vinden als ze je dienst of product nodig hebben.

Meer dan content

Je hebt het gemerkt: we pasten deze 360°-communicatie zelf ook toe bij de introductie van ons nieuwe magazine Content. We lanceerden in december een teasercampagne met de boodschap: “Binnenkort meer dan content”. Dat was een knipoog naar de naam van het magazine, naar meerdancontent.be én naar ons concept.

Want wij bieden niet enkel een magazine met leuke content en advertenties van lokale ondernemers. We ondersteunen onze adverteerders ook met contentcreatie zoals fotografie, we voorzien opleidingen tijdens onze contente momenten, en zoveel meer. En natuurlijk willen we onze lezers daarnaast ook maandelijks content zien.

Hoe pakten we dat aan?

  • Om het ruime publiek te bereiken, kozen we voor reclame op De Lijn-bussen en op billboards in de regio.
  • Op de cover van de laatste uitgave van Flash, Puur en Ziezo verwezen we alvast subtiel naar de nieuwe naam in onze nieuwjaarswens.
  • Online adverteerden we op sociale media, YouTube en Google. Zo bereikten we nieuwe mensen en recente bezoekers van onze website.
  • We maakten een landingspagina om mensen verder warm te maken, mét een optie om zich op de nieuwsbrief in te schrijven.

Het resultaat?

Een gedroomde start voor ons nieuwe magazine! Onze lezers en adverteerders kregen het fijne nieuws van de lancering rechtstreeks in hun mailbox. Op sociale media onthulden we de nieuwe naam. En iedereen vond de nieuwe, gratis Content in de brievenbus.


Tips voor een optimale 360°-communicatie

1 - Zet je branding op punt

Je wil dat mensen je bedrijf makkelijk en overal vinden. Zorg dan ook dat je op al die kanalen aanwezig bent met een herkenbare huisstijl, en dat op een consistente en professionele manier.

2 - Combineer online- en offlinekanalen

Online aanwezig zijn is cruciaal, maar vergeet het belang van offline kanalen niet. Denk aan printadvertenties, drukwerk, stickers, billboards, ... Een gezonde mix is aangewezen.

3 - Uniformiteit is key

Breng je boodschap op een heldere en eenvoudige manier, aangepast aan de verschillende kanalen. Zo kozen wij tijdens de donkerste maanden bewust voor een ad in een felroze kleur om extra in het oog te springen. En we lieten ook overal dezelfde zin terugkeren: “Binnenkort meer dan Content”.


Tools en trends in 360°-communicatie

Met een combinatie van verschillende soorten visuals - een fancy animatie en een krachtig beeld - vergroot je de impact van je online campagnes. Zo heb je de mogelijkheid om nog beter in te spelen op de voorkeuren van je doelgroep en zo ga je advertentiemoeheid tegen. Een fenomeen dat ontstaat wanneer mensen online één bepaalde advertentie te vaak zien, zonder afwisseling met een andere visual.

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

contact opnemen

Benieuwd naar onze aanpak?

ontdek het hier
Bekijk ook ...
360°-communicatie, een must!
13
Jan
2022
360°-communicatie, een must!

Beeld je even in dat je ’s morgens de krant openslaat en een opvallende advertentie ziet voor een nieuwe grasmaaier. Je stapt in de auto en krijgt een reclameboodschap…

Slim aan de slag met Google Ads
22
Nov
2021
Slim aan de slag met Google Ads

Wist je dat er wereldwijd elke seconde maar liefst 40.000 zoekopdrachten op Google gebeuren? En dat 94 % van alle Belgische internetgebruikers Google gebruikt…

Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.
23
Sep
2021
Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.

Wil je je business een boost geven en je klantenbestand fors uitbreiden? Maar weet je niet goed hoe je de juiste mensen bereikt? Of hoe je van potentiële geïnteresseerden…