Ze blijven verbazend goed scoren...

Old school reclamefolders

Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren

7 sep 2021
Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren

Huis-aan-huis blaadjes hebben nog altijd een straffe impact op ons aankoopgedrag. We vinden folders minder storend dan andere reclamevormen en blijven ook in 2021 geboeid bladeren doorheen onze favoriete promoblaadjes. Dat blijkt uit een studie van Profacts, die ze uitvoerden in de eerste helft van dit jaar. Benieuwd naar de resultaten? Wij vatten ze graag voor jou samen!

Het immense bereik van een folder

Ja, we moeten bekennen. Wijzelf wisten natuurlijk al wel dat huis-aan-huisbedelingen altijd goed scoren. Maar toen we lazen, dat maar liefst 89 procent van de ondervraagden aangaf nog steeds een papieren folder te lezen… waren wij zelfs verrast. Uit het onderzoek blijkt dat gemiddeld 2 personen in één huishouden éénzelfde folder bekijken. Daardoor bereik je dus nóg meer lezers dan brievenbussen. Fantastisch, toch?

Maar liefst 77 procent van de Belgische bevolking bekijkt bijna wekelijks de folders die in de brievenbus zitten. Wanneer een folder hen aanspreekt, leest zelfs één op tien van de bevraagden een folder twee keer. Een catchy opmaak en copy zijn dus zeker en vast van belang bij het uitsturen van een folder.

Waar adverteren? En scoort elke sector even goed?

Het is al duidelijk dat je niet veel mis doet met een postale boodschap. De supermarktfolders worden nog steeds het best gelezen. Maar in de achtervolging zitten de volgende winkels: tuin & dier, fashion, decoratie, meubel en DIY shops.

Iets meer dan de helft van de lezers stapt in de wagen om naar een winkel te gaan, nadat ze iets aanlokkelijks zagen. Als het om een supermarktfolder gaat, rijden mensen meestal niet verder dan vijf kilometer. Dat is anders bij folders over meubelen, decoratie, wagens, interieur, fashion en electro. Want dan willen mensen gerust verder dan tien kilometer rijden om tot bij jou te komen.

Inspirerend, niet opdringerig en informatief

Belgen lezen huis-aan-huis bedelingen omdat ze speciale promoties willen ontdekken. Anderzijds laten lezers hun ook graag inspireren en werkt het doornemen van promoblaadjes erg ontspannend. Belgische consumenten geven bovendien aan dat ze papieren folders de minst storende vorm van reclame vinden. Het is niet opdringerig en informatief, dat vinden ze helemaal top. Dat is dan waarschijnlijk ook meteen de reden dat reclamefolders de minst geblokkeerde vorm van promoties zijn. Amper 15 procent van de Belgen heeft een ‘geen reclamesticker’ op zijn brievenbus plakken. Terwijl maar liefst 46 procent van onze landgenoten reclame skipt op televisie. Interessant weetje vonden wij!

Zelf het effect van een folder uittesten?

Zet je twijfels over een old school huis-aan-huisfoldertje dus maar helemaal opzij. Want ja hoor, ze hebben wel degelijk een invloed op het koopgedrag van consumenten. Ben jij aangenaam verrast van deze resultaten en wil jij dat zelf ook wel eens uittesten? Contacteer ons snel & wij maken een vrijblijvende offerte op voor wat jij in gedachten hebt. Wedden dat de prijs beter meevalt dan je denkt? ;-)

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

contact opnemen

Benieuwd naar onze aanpak?

ontdek het hier
Bekijk ook ...