InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

5 feb 2021
InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

Straffe ContentMakers maken straffe content. Dat bewijst het virtueelautosalon.be, hét online event voor lokale dealers. Samen met onze trouwe adverteerders, smeedden we virtuele plannen om zo het fysieke autosalon een deftig hoofd te bieden. Vergeet de files naar Brussel, bezoeken doe je het virtuele salon vanuit je luie zetel.

Probleem

Door het welbekende Coronavirus kan het jaarlijkse autosalon niet doorgaan. Veel autogarages missen hierdoor een gigantische bron van inkomsten. Dat zette ons aan het denken: wat kunnen wij doen zodat de lokale garages toch hun verkoopmarges kunnen halen? 

Oplossing

Het succes van het autosalon heeft voornamelijk te maken met het feit dat alle merken samengevoegd zijn onder één dak. Dit concept moet dus hetzelfde blijven. 

Daarom schakelden we over op een virtuele beurs. Dit is de perfecte opportuniteit voor lokale dealers om tijdens deze ongewone tijden toch hun saloncondities bij de consument te brengen. Dankzij individuele beursstanden, 360° fotografie en videochat brengen we garages naar de woonkamers van geïnteresseerden. 

Bij alles wat we doen houden we het én-én-verhaal in het achterhoofd. Fysieke showrooms worden omgetoverd naar een virtuele en alle communicatie rond de virtuele beurs gebeurt met een campagne via digitale kanalen én in print. Zoals een hybridewagen combineren we het beste van de twee werelden en gaan we voor maximale efficientie!

Resultaat: een 360° aanpak

Het eerste waar we voor zorgden is dat het logo en de visuals klaar waren. Vervolgens werd er een teaser gelanceerd met de boodschap ‘op 1/12 kom je meer te weten’. De volgende stappen volgden elkaar snel op. Eerst zorgden we voor een efficiënte website, die de basis vormt voor alle communicatie. We maakten printadvertenties, verstuurden mailings en verzonden een persbericht, maakten een Facebookpagina met hierop het evenement en startten een display- en searchcampagne op Google. Ook lanceerden we gesponsorde advertenties op Facebook en Instagram. Er werd zelfs een videospot met BV, Virginie Claes, gecreëerd.

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

contact opnemen
Bekijk ook ...
InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers
5
Feb
2021
InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

Straffe ContentMakers maken straffe content. Dat bewijst het virtueelautosalon.be, hét online event voor lokale dealers. Samen met onze trouwe adverteerders,…

Waarom een webshop via InterMedia?
15
May
2020
Waarom een webshop via InterMedia?

Een eigen webshop hebben is niet moeilijk of duur, ook voor jouw winkel is het haalbaar & voordelig!

Instant Experience
5
Dec
2019
Instant Experience

Opvallen op sociale media is steeds moeilijker. Tenzij je Instant Experience gebruikt. Dat is een tool waarmee je je producten of diensten visueel heel knap…