InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

5 feb 2021
InterMedia creëert Virtueel Autosalon voor lokale dealers

Straffe ContentMakers maken straffe content. Dat bewijst het virtueelautosalon.be, hét online event voor lokale dealers. Samen met onze trouwe adverteerders, smeedden we virtuele plannen om zo het fysieke autosalon een deftig hoofd te bieden. Vergeet de files naar Brussel, bezoeken doe je het virtuele salon vanuit je luie zetel.

Probleem

Door het welbekende Coronavirus kan het jaarlijkse autosalon niet doorgaan. Veel autogarages missen hierdoor een gigantische bron van inkomsten. Dat zette ons aan het denken: wat kunnen wij doen zodat de lokale garages toch hun verkoopmarges kunnen halen? 

Oplossing

Het succes van het autosalon heeft voornamelijk te maken met het feit dat alle merken samengevoegd zijn onder één dak. Dit concept moet dus hetzelfde blijven. 

Daarom schakelden we over op een virtuele beurs. Dit is de perfecte opportuniteit voor lokale dealers om tijdens deze ongewone tijden toch hun saloncondities bij de consument te brengen. Dankzij individuele beursstanden, 360° fotografie en videochat brengen we garages naar de woonkamers van geïnteresseerden. 

Bij alles wat we doen houden we het én-én-verhaal in het achterhoofd. Fysieke showrooms worden omgetoverd naar een virtuele en alle communicatie rond de virtuele beurs gebeurt met een campagne via digitale kanalen én in print. Zoals een hybridewagen combineren we het beste van de twee werelden en gaan we voor maximale efficientie!

Resultaat: een 360° aanpak

Het eerste waar we voor zorgden is dat het logo en de visuals klaar waren. Vervolgens werd er een teaser gelanceerd met de boodschap ‘op 1/12 kom je meer te weten’. De volgende stappen volgden elkaar snel op. Eerst zorgden we voor een efficiënte website, die de basis vormt voor alle communicatie. We maakten printadvertenties, verstuurden mailings en verzonden een persbericht, maakten een Facebookpagina met hierop het evenement en startten een display- en searchcampagne op Google. Ook lanceerden we gesponsorde advertenties op Facebook en Instagram. Er werd zelfs een videospot met BV, Virginie Claes, gecreëerd.

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

contact opnemen

Benieuwd naar onze aanpak?

ontdek het hier
Bekijk ook ...
Slim aan de slag met Google Ads
22
Nov
2021
Slim aan de slag met Google Ads

Wist je dat er wereldwijd elke seconde maar liefst 40.000 zoekopdrachten op Google gebeuren? En dat 94 % van alle Belgische internetgebruikers Google gebruikt…

Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.
23
Sep
2021
Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.

Wil je je business een boost geven en je klantenbestand fors uitbreiden? Maar weet je niet goed hoe je de juiste mensen bereikt? Of hoe je van potentiële geïnteresseerden…

Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren
7
Sep
2021
Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren

Huis-aan-huis blaadjes hebben nog altijd een straffe impact op ons aankoopgedrag. We vinden folders minder storend dan andere reclamevormen en blijven ook in…