Slim aan de slag met

Google Ads

Slim aan de slag met Google Ads

22 nov 2021
Slim aan de slag met Google Ads

Wist je dat er wereldwijd elke seconde maar liefst 40.000 zoekopdrachten op Google gebeuren? En dat 94 % van alle Belgische internetgebruikers Google gebruikt als zoekmachine? Tussen de zoekresultaten die deze gebruikers – waaronder heel wat potentiële klanten – te zien krijgen, wil jij met je bedrijf natuurlijk ook verschijnen. En dan nog het liefst in the spotlight. Overweeg daarom promotiecampagnes met Google Ads uit te werken. Zo sta je op het juiste moment helemaal bovenaan in het overzicht van de zoekresultaten.

Hoe werkt Google Ads?

Alles begint bij een zoekopdracht (in marketingtermen Google Search). Mensen geven zoekopdrachten in zoals ‘beste kapper in Limburg’ of ‘kantoormateriaal voor bedrijven’. Bovenaan de pagina zien zij dan de advertenties gekoppeld aan die zoekwoorden. Door advertenties te ontwikkelen voor de zoekwoorden die te maken hebben met jouw diensten of producten, bereik je zogenaamde warme leads: mensen die zéker op zoek zijn naar wat je aanbiedt.

Hoe pakt InterMedia dit aan?

Als officiële Google Partner – een certificaat dat we behaalden na tal van tests over Google Search, Display, Video en Shopping Ads – beschikken we over de nodige kennis om je van a tot z te begeleiden bij het gebruik van Google Ads. Met een doordachte aanpak en een focus op jouw specifieke doelgroep, zorgen we ervoor dat je bedrijf online gezien wordt. En dat de Google-gebruikers meteen op een relevante landingspagina terechtkomen die alle info bevat over jouw product of dienst.

Zeker bedrijven die een tastbaar product aanbieden, zien vlug resultaten dankzij de advertenties op Google. Dit om de simpele reden dat het aankoopproces dan vaak korter is. Ook goed om te weten: bij InterMedia volgen we jouw Google-advertenties op de voet op. We analyseren de rapporteringen en optimaliseren je ads waar nodig. Kwestie dat ze altijd (potentiële) klanten naar jouw website of webshop blijven brengen. Dat is tijdsintensief, maar één van onze kernwaarden om doordacht online te adverteren. Idealiter combineer je natuurlijk Google Ads met advertenties op sociale media én in print. Zo maximaliseer je je bereik en rendement.

Tips om je Google Ads Campagnes te finetunen

1 - Begin met een zoekwoordanalyse

    Om de beste en snelste resultaten te bereiken, moet je weten welke zoekwoorden voor jouw bedrijf werken én hoeveel concurrentie er is. Dan kan je daarop inspelen in je Google Ads Campagne met een gezonde mix van veelgebruikte keywords en zoekwoorden met weinig concurrentie.

    2 - Maak gebruik van alle Google-tools

    Tools zoals Google Analytics geven je een duidelijk beeld van de bezoekers aan je website. Je kent zo de meest voorkomende leeftijdsgroepen. Je ziet vanop welke locaties mensen je site bekijken. En je ziet of ze mobiel of via een pc surfen. Dit is allemaal erg nuttige info om de doelgroep van je advertenties te bepalen.

    3 - Observeer je doelgroep

      De doelgroepsegmenten in actieve Google Ads Campagnes geven je inkijk in de segmenten – zelfs wat interesses en gewoontes betreft – waarin je ideale klant zich bevindt. Ook deze info komt van pas om je campagnes en je landingspagina zo gepersonaliseerd mogelijk te maken.

      Tools en trends voor Google Ads

      Werken met doelgroepsegmenten in Google Ads die ook aan Google Display en Video gelinkt zijn, is erg nuttig voor je algemene online zichtbaarheid. Deze twee tools hebben namelijk als extra voordeel dat je vlot je naamsbekendheid kan vergroten binnen de selecte groepen die eerder al interesse toonden voor je product of dienst. En ze hebben een positief effect op je campagnes op sociale media. Goed voor nog efficiëntere lead generation dus! Daarover lees je alles in dit blogartikel!

      Wil je ook aan de slag met Google Ads?
      Laat je begeleiden door de ContentMakers van InterMedia
      en zet je bedrijf via Google in de kijker.

      Benieuwd naar onze aanpak?

      ontdek het hier
      Bekijk ook ...
      Slim aan de slag met Google Ads
      22
      Nov
      2021
      Slim aan de slag met Google Ads

      Wist je dat er wereldwijd elke seconde maar liefst 40.000 zoekopdrachten op Google gebeuren? En dat 94 % van alle Belgische internetgebruikers Google gebruikt…

      Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.
      23
      Sep
      2021
      Van prospecten klanten maken? Doe aan lead generation.

      Wil je je business een boost geven en je klantenbestand fors uitbreiden? Maar weet je niet goed hoe je de juiste mensen bereikt? Of hoe je van potentiële geïnteresseerden…

      Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren
      7
      Sep
      2021
      Een old school reclamefolder 
blijft verbazend goed scoren

      Huis-aan-huis blaadjes hebben nog altijd een straffe impact op ons aankoopgedrag. We vinden folders minder storend dan andere reclamevormen en blijven ook in…