Lingerie VerlaakLingerie Verlaak vergroot haar doelgroep dankzij online publiciteit

Lingerie, nachtkleding en badmode van diverse topmerken in een gezellige, gemoedelijke sfeer. Plús advies van vertrouwde gezichten. Dat biedt Mieke Verlaak al 55 jaar aan in haar Maaseikse lingeriewinkel. Na al die jaren heeft ze natuurlijk heel wat vaste klanten. Maar dankzij pientere publiciteit weet ze nu ook een nieuwe, jongere doelgroep aan te spreken.

Probleem: 

  • Na jaren enkel in te zetten op print – namelijk advertenties in Puur en een Nederlands magazine – besluit de lingeriespecialist ook online promotie te maken. Mieke Verlaak begint zelf te adverteren op Facebook, maar merkt dat ze met haar posts niet veel verder geraakt dan haar eigen vriendengroep. Dat kan beter …

Oplossing: 

  • Als vertrouwde klant van InterMedia vraagt ze ons info over promotiepakketten voor haar digitale kanalen. Ze besluit naast de 10 advertenties per jaar in Puur ook een budget te voorzien voor Facebook. We stellen een jaarplanning op, rekening houdend met haar budget, en gaan aan de slag. Alle belangrijke gelegenheden – van moederdag en solden tot de kerstperiode – staan op onze kalender. Acht dagen voor elke publicatiedatum contacteren we Lingerie Verlaak en doen we een voorstel voor een post. Na goedkeuring van de klant verschijnt het op Facebook.

Resultaat: 

  • Het bereik van de posts van Lingerie Verlaak krijgt een boost: van ca. 1.200 mensen naar een 2.500-tal lezers per bericht! Allemaal mogelijke klanten. De vaderdagactie in juni is een groot succes. En ook heel wat jonge mama’s en hun vriendinnen behoren nu tot Miekes vaste cliënteel.

Kan jij onze hulp ook gebruiken?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

contacteer ons

Bekijk ook ..

Ontdek meer cases

laat u inspireren