Paliflorazet juiste kanalen in en ziet omzet boosten

Florist en interieurstylist Wesly Berghmans tovert de mooiste bloemstukken op tafel en is een vakman als het op decoreren aankomt. Hij is een rasechte ondernemer, maar technologie zit hem minder in de vingers. Het resultaat: diverse mailboxen, een website die niet helemaal op punt staat en te veel verschillende Facebookprofielen.

InterMedia schept orde in de digitale chaos en zorgt dat alles terug werkt zoals het hoort. We schonen logins op, kiezen de juiste kanalen en adverteren een stuk gerichter.

Probleem:

  • Paliflora heeft weinig tijd om te communiceren met klanten. Ook de technische expertise ontbreekt. Daarbij heeft Wesly ook geen zicht op z'n cliënteel, omdat hij geen klantengegevens heeft verzameld. Hierdoor mist de florist/interieurstylist heel wat marktaandeel.

Oplossing:

  • InterMedia zet alle technologie op punt en voorziet een helder content plan waarin de e-mailcampagnes en social media posts worden uitgestippeld. Hierbij wordt er rekening gehouden met kalmere periodes en worden die perfect opgevangen door alles zorgvuldig te spreiden. Ook de nodige aanpassingen aan de website worden doorgevoerd. Zo kan Wesly zich weer focussen op zijn core business. Om de klantengegevens op een GDPR-vriendelijke manier te verzamelen, voorzien we een tablet op de toonbank van Paliflora. Elke klant vult z'n gegevens in en blijft zo, indien gewenst, op de hoogte van alle activiteiten, acties, evenementen... via de nieuwsbrief.

Resultaat:

  • Er worden diverse acties opgezet op het juiste moment én naar de juiste doelgroep. Deze worden vergezeld van professioneel beeldmateriaal. Dit digitale totaalconcept zorgt uiteindelijk voor een fikse omzetboost. Ook het klantenbestand groeit aanzienlijk dankzij de tablet. Zo blijft iedereen op de hoogte via regelmatige e-mails.

Kan jij onze hulp ook gebruiken?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

contacteer ons

Bekijk ook ..

Ontdek meer cases

laat u inspireren