Wereldhaveverzamelt data op een GDPR-conforme manier

De klant een keer extra laten langskomen. Dat is het opzet van de strategische doelgroepcampagne voor het shoppingcentrum in Genk. Om alle winkels te betrekken en de gegevens van de doelgroep te verzamelen, gaat InterMedia knuffelzacht te werk. Elke klant die 15 euro of meer spendeert, krijgt een voucher op aantonen van zijn of haar kassaticket. Daarmee kan de klant zich registreren voor een mooie knuffelbeer. Dat kan bij een medewerker aan de infobalie of onbemand via een opstelling met een iPad.

Via deze strategie verzamelt Wereldhave / Shopping 1 gegevens op een GDPR-conforme manier. Nog belangrijker: het is nu veel eenvoudiger om klanten voor een volgend evenement uit te nodigen. Bovendien verloopt dit sneller én efficiënter.

Probleem:

  • Wereldhave heeft weinig klantengegevens en de verzameling van data verloopt niet GDPR-proof. Ze willen graag een actie op punt zetten voor kopende klanten (niet voor opportunisten!).

Oplossing:

  • InterMedia ontwerpt een landingspagina en plaatst een tablet aan de balie. Daarnaast installeren we een gebruiksvriendelijk dashboard voor de medewerkers ter controle en ondersteuning. We zorgen dus voor concept, strategie, ontwerp, tekst, begeleiding én opvolging.

Resultaat:

  • Na amper 4 dagen zijn de meer dan 600 beertjes weg. Nog straffer: 90 % van de klanten converteert via een inschrijving voor de database. Via begeleiding geeft zelfs meer dan 72 % een gsm-nummer op voor een meer directe communicatie. En of Wereldhave content is …

Kan jij onze hulp ook gebruiken?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

contacteer ons

Bekijk ook ..

Ontdek meer cases

laat u inspireren