Afspraken Orevo Hoorcentrum schieten de lucht in na printcampagne

We speelden lokaal op de bal met onze hyperlokale printmedia.

Orevo Hoorcentrum

We stellen onze klant even voor ...

Betaalbare hoorapparaten. Dat is hét stokpaardje van Orevo Hoorcentrum. Nog maar recent in 2022 uit de grond gestampt en al goed op weg om de referentie in Limburg en Antwerpen te worden voor onzichtbare In-Het-Oor en Achter-Het-Oor hoortoestellen. Het driekoppige team van audiologen en een administratief medewerker ontzorgt de klanten van A tot Z. Van intake tot aankoop. Van meting tot advies. En dat over alle leeftijdscategorieën heen. Senioren kloppen steevast aan voor hoorapparaten, jongeren vinden meer en meer hun weg richting professionele gehoorbescherming.

Ook de hulp van onze experten nodig?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contacteer ons

Uitdaging

Orevo is nog volop naam aan het maken. Om het klantenbestand fors uit te breiden en hun visibiliteit de hoogte in te jagen, trokken ze aan de mouw van InterMedia. Naast hun online inspanningen via de website – die ze elke week updaten – en sociale media zoals Instagram en Facebook, stelden we een printcampagne voor in enkele lokale titels..

Strategie

Target op de juiste doelgroep

De strategie van de communicatiemix was redelijk snel duidelijk: print. De doelgroep die bij Orevo vooral over de vloer komt, zijn vijftigplussers en senioren. Vooral mensen die met pensioen zijn en in alle rust de boekjes uit de bus doorbladeren. Het zijn die klanten die de advertenties uitknippen en ze aan hun vrienden en familie laten zien. Die mond-aan-mondreclame is voor een zaak zoals het hoorcentrum van onschatbare waarde.

Lokaal adverteren

Met een zaak zoals Orevo moet je lokaal op de bal spelen. Met verschillende locaties in het aanbod, was het dus zoeken naar een hyperlokaal medium. Gezocht én gevonden: met advertenties in Content en de INuwGEMEENTE-edities van onder andere Houthalen, Olen en Herentals. De gevraagde regio van de klant. De advertenties werden volledig kant-en-klaar afgeleverd door het hoorcentrum zelf.

Maandgebonden

De klant merkte al snel dat de verkoop van hun hoorapparaten afhankelijk is van de periode van het jaar. Daar speelden we handig op in. De INuwGEMEENTE-krantjes worden tweewekelijks bedeeld. We konden dus gericht inzetten in drukkere periodes.

Het eindresultaat?

Het resultaat kwam onmiddellijk en duidelijk naar voren in de cijfers. Na de eerste advertenties waren er meer dan twintig (!) nieuwe afspraken op korte tijd. En de leukste uitkomst? Ongeveer 99% ging effectief naar huis met een aankoop. De advertenties wekken dus niet alleen nieuwsgierigheid op, door de straffe prijszetting van Orevo kopen de meeste mensen dus ook een product. Als marktzetter van betaalbare hoorapparaten ook geen wonder natuurlijk.

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.