Beestige openingsdag voor Cats & Dogs dankzij 360°-communicatie

We combineerden een doeltreffende online én offline-aanpak voor een succesvolle opening.

Cats & Dogs

We stellen onze klant even voor ...

We stellen onze klant even voor ...Cats & Dogs is een begrip onder de dierenspeciaalzaken. Met zeven succesvolle winkels in Schilde, Sint-Job, Kalmthout, Rijkevorsel, Lier, Sint-Katelijne-Waver en (sinds kort) Westerlo zijn ze stevig vertegenwoordigd in de provincie Antwerpen. Cat & Dogs heeft maar één doel voor ogen: honden, katten en baasjes voorzien van op-en-top voeding en andere dierenproducten. Met een hart voor dieren bouwt het familiebedrijf elke dag verder aan hun expertise in natuurlijke voeding voor cats en dogs.

Ook de hulp van onze experten nodig?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contacteer ons

Uitdaging

De zomer van 2023 werd een hele speciale voor het bedrijf met de opening van een zevende (!) filiaal. Met Westerlo voegden ze opnieuw een Antwerpse poot toe aan het bedrijf, met als doel om ook meer Limburgse klanten te lokken. Deze opening moesten ze dus strategisch aanpakken. Zaakvoerder Kevin Massart hing aan onze lijn voor enkele heldere targets en een (communicatie)plan van aanpak.

Strategie

Leer de baasjes kennen: DNA-groeitraject

Een grote openingsdag organiseer je niet tussen pot en pint. Om de juiste klemtonen te leggen, wilden we Cats & Dogs volledig leren kennen. Van A tot Z. Geen snelle handdruk of korte inputmeeting, maar een volledig DNA-groeitraject. Dat vertelt ons meer over het hart van deze onderneming. Het resultaat is een sterke waardepropositie, verschillende buyer persona’s én enkele glasheldere doelstellingen, zoals het target om 250 kopende klanten aan te trekken op de openingsdag. We bedachten ook een plan om klanten te transformeren in ambassadeurs door de buyer en customer journey in kaart te brengen. We legden de puzzel daarna samen in een allesomvattend communicatieplan.

360°-communicatie

Online en offline communicatie combineren zorgt voor de sterkste resultaten. Alleen op die manier bereik je álle doelgroepen. Zo ook bij Cats & Dogs. We zetten online campagnes op via Google en social media, lanceerden een campagne in samenwerking met De Lijn, verstuurden mailings met de post naar gezinnen met huisdieren én publiceerden printadvertenties in onze uitgaves van inUwgemeente. Timing? De periode voor de opening en net erna. Zo zorgden we voor een optimaal bereik rond de grote openingsdag.

Cats & Dogs

Het eindresultaat?

Het doel was dus 250 kopende klanten tijdens de grote opening in Westerlo. Een ambitieus doel, want bij de opening van de andere vestigingen legden ze de lat nog nooit zo hoog voor zichzelf. Pressure! Met 347 kopende klanten die dag, werd de KPI ruimschoots overschreden. En door de communicatie ook na het event aan te houden, keerde een groot deel van die enthousiaste baasjes terug naar Cats & Dogs in Westerlo. Voor die terugkerende klanten staan er nog heel wat plannen in de steigers. Missie geslaagd!

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.