360°-communicatie,

een must!

19 januari 2022

Houd je bedrijf voortdurend op de radar van jouw doelgroep met 360°-communicatie. Waarbij je slim gebruik maakt van zowel online als offline kanalen.

360°-communicatie, een must!

Als jouw grasmaaier aan vervanging toe is, ga je gegarandeerd dat specifieke type of merk toch eens opzoeken. Misschien vraag je ook wat rond in je vriendenkring of bekijk je online reviews om de beste keuze te maken. Of je klikt simpelweg even door op één van de opvallende en verleidelijke advertenties die je tegenkomt op sociale media. Het gemak van informatie binnen handbereik en de overvloed aan marketinguitingen vormen de kern van 360°-communicatie. Een benadering waarbij alle beschikbare kanalen en touchpoints worden benut. Deze aanpak is gericht op het opbouwen van merkbekendheid, het aanwakkeren van interesse en het stimuleren van conversie. Dit biedt ongetwijfeld ook voor jouw product, dienst of merk kansen en groeipotentieel.

Op zoek naar een 360° communicatiepartner?

Ontdek nu ons DNA-groeitraject en laat jouw bedrijf groeien met resultaatgerichte marketing.

Ontdek onze aanpak

Top of mind blijven

Slimme marketing gaat verder dan een mooie branding, doelgerichte advertenties op sociale media of een performante website. Je wil vooral dat al deze elementen elkaar versterken. Een advertentie in print of reclame op billboards is perfect om je naamsbekendheid te vergroten. Maar je zal nog vlugger van potentiële klanten, echte klanten maken door hen nadien ook een advertentie te tonen op sociale media. Zo kunnen ze meteen doorklikken voor een afspraak.

Beperk je niet tot één kanaal

Kortom: de kunst is om op het juiste moment op de juiste (online en/of offline) kanalen aanwezig te zijn en dat met de juiste frequentie en consistentie. Want als je een duurzame relatie met je (potentiële) klanten wil opbouwen, kan je je niet beperken tot één kanaal of één moment. Enkel op die manier blijf je continu in de gedachten van je doelgroep en weten zij je meteen te vinden wanneer ze je dienst of product nodig hebben.

Meer dan content

Je hebt het gemerkt: we pasten deze 360°-communicatie zelf ook toe bij de introductie van ons nieuwe magazine Content. We lanceerden in december een teasercampagne met de boodschap: “Binnenkort meer dan content”. Dat was een knipoog naar de naam van het magazine, naar meerdancontent.be én naar ons concept.

Want wij bieden niet enkel een magazine met leuke content en advertenties van lokale ondernemers. We ondersteunen onze adverteerders ook met contentcreatie zoals fotografie, we voorzien opleidingen tijdens onze contente momenten, en zoveel meer. En natuurlijk willen we onze lezers daarnaast ook maandelijks content zien.

360°-communicatie, een must!

Hoe pakten we dat aan?

  • Om het ruime publiek te bereiken, kozen we voor reclame op De Lijn-bussen en op billboards in de regio.
  • Op de cover van de laatste uitgave van Flash, Puur en Ziezo verwezen we alvast subtiel naar de nieuwe naam in onze nieuwjaarswens.
  • Online adverteerden we op sociale media, YouTube en Google. Zo bereikten we nieuwe mensen en recente bezoekers van onze website.
  • We maakten een landingspagina om mensen verder warm te maken, mét een optie om zich op de nieuwsbrief in te schrijven.

Het resultaat?

Een gedroomde start voor ons nieuwe magazine! Onze lezers en adverteerders kregen het fijne nieuws van de lancering rechtstreeks in hun mailbox. Op sociale media onthulden we de nieuwe naam. En iedereen vond de nieuwe, gratis Content in de brievenbus.

Tips voor een optimale 360°-communicatie

1 - Zet je branding op punt

Je wil dat mensen je bedrijf makkelijk en overal vinden. Zorg dan ook dat je op al die kanalen aanwezig bent met een herkenbare huisstijl, en dat op een consistente en professionele manier.

2 - Combineer online- en offlinekanalen

Online aanwezig zijn is cruciaal, maar vergeet het belang van offline kanalen niet. Denk aan printadvertenties, drukwerk, stickers, billboards, ... Een gezonde mix is aangewezen.

3 - Uniformiteit is key

Breng je boodschap helder en aangepast aan verschillende kanalen. In de donkerste maanden kozen wij bewust voor een felroze ad om op te vallen. En overal herhaalden we dezelfde zin: "Binnenkort meer dan Content.

Tools en trends in 360°-communicatie

Met een combinatie van verschillende soorten visuals - een fancy animatie en een krachtig beeld - vergroot je de impact van je online campagnes. Zo heb je de mogelijkheid om nog beter in te spelen op de voorkeuren van je doelgroep en zo ga je advertentiemoeheid tegen. Een fenomeen dat ontstaat wanneer mensen online één bepaalde advertentie te vaak zien, zonder afwisseling met een andere visual.

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

Contacteer ons!

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.