Tips om jouw website te doen knallen

8 maart 2023

Een website, daar kan iedereen aan beginnen. Of toch niet? Val op in de massa en laat jouw website knallen met onze tips.

Tips om jouw website te doen knallen

Kies voor een unieke, op maat gemaakte website

Er zijn heel wat gratis websitebuilding tools en webhosting platformen beschikbaar zoals Wordpress, Wix, One.com, Joomla, Weebly,… Maar wil je opvallen in de massa met een website die écht exact is hoe jij 'm voor ogen had, zonder toegevingen te moeten doen? Dan stap je beter af van de gratis tools. Ga in de plaats daarvan voor een website op maat.

Een professionele en informatieve website

Als je al adverteert (zowel online als offline), dan weet je hoe cruciaal een goede website is om een blijvende, positieve eerste indruk te maken. Je website is hét begin van alles. Je vindt er contactgegevens terug, meer info over jouw bedrijf en het team erachter en nog belangrijker: je aanbod van diensten en/of producten. Misschien heb je zelfs een webshop?

Hulp nodig met jouw online marketing?

Onze ContentMakers staan voor je klaar en helpen je graag verder. Zo kan je bij ons terecht voor een website op maat, social media, e-mailcampagnes, Google Ads en nog zoveel meer.

Bekijk ons volledige digitale aanbod

Optimaliseer je website voor effectieve advertentiecampagnes

Jouw website bevat tal van onmisbare informatie over jouw bedrijf. Maar wist je dat je je website daarnaast best ook aanpast in functie van je advertenties? Wij geven hieronder enkele tips zodat jouw website de ideale kapstok is voor al jouw online en offline campagnes.

Onze tips:

Landingspagina's

De naam zegt het al, op deze pagina’s “landen” jouw advertenties. Dat is dus liefst een andere pagina dan je homepagina! Hoe specifieker deze pagina aansluit bij je advertentie, hoe beter. Zo zorg je ervoor dat de inhoud van de landingspagina aansluit bij de verwachting van je klant of prospect. Zeker voor conversiecampagnes en lead generation is een goed opgebouwde landingspagina onmisbaar om je paginabezoekers te doen converteren. Vergeet dus zeker geen formulier en een duidelijke call to action!

CTA’s 

Knoppen zijn essentieel! Ze helpen bezoekers soepel door je website te navigeren en voorkomen frustratie en het verlies van potentiële klanten. Een goede CTA laat in één oogopslag zien wat je wilt dat bezoekers doen en wat ze kunnen verwachten. Gebruik duidelijke taal en een opvallend design om de aandacht te trekken. Zorg voor voldoende verschillende CTA's op je pagina om de interesse van lezers vast te houden en hen de kans te geven actie te ondernemen.

Tips om jouw website te doen knallen

Afsprakentool

Bied je diensten op afspraak aan? Koppel een afsprakentool aan je website. Handig voor je klant én voor jouw planning! Bovendien is zo’n online agenda de perfecte basis voor jouw conversiecampagnes. Zo kan jij achteraf exact meten hoeveel afspraken je verschillende campagnes hebben opgeleverd.

Blogs

Voed je klant met informatie. Het wordt steeds belangrijker om je klant tijdens de customer journey ook te Informeren en niet alleen jouw product of dienst proberen te verkopen. Dankzij blogs over relevante, actuele onderwerpen laat je aan de klant zien dat jij dé expert in jouw vakgebied bent en dat ze op jouw expertise kunnen vertrouwen. Dankzij die blogs krijgt je klant ook meteen een beter zicht op waar jouw bedrijf zich mee bezighoudt.

Zorg ervoor dat jouw website de perfecte kapstok is
voor al je online & offline campagnes.

Pixels, insight tags en tag managers

Consumenten reageren niet meer direct op één advertentie; ze doorlopen een volledige funnel met meerdere touchpoints op verschillende kanalen. In de B2B-wereld is dit proces nog langer. Een 360° strategie is daarom essentieel. Om een naadloze ervaring over alle platformen heen te bieden, is het belangrijk dat je kanalen met elkaar verbonden zijn. Trackingcodes zijn hiervoor noodzakelijk. Als je actief bent op meerdere kanalen, kan het beheren van verschillende codes verwarrend worden. Gebruik een tool zoals Google Tag Manager om het overzicht te behouden.

Tool/trend

Doen je bezoekers niet wat jij verwacht dat ze zouden doen? Twijfel je of je CTA’s wel op de juiste plek op je website staan? Tools zoals Hotjar tonen je het surfgedrag van je websitebezoekers. Zo kan je meteen zien waar het schort. Jouw (toekomstige) klanten kunnen namelijk op een heel andere manier naar je website kijken dan jijzelf.

Klinkt het allemaal iets te ingewikkeld?

Onze ContentMakers weten er alles van! Neem dus gerust contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

Contacteer ons!

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.